وبلاگ معرفی سایت حسابداری امید  /   www.accomid.ir

وبلاگ معرفی سایت حسابداری امید / www.accomid.ir

یکی از مهمترین اهداف سایت حسابداری امید تهیه کتابهای الکترنیکی با محتوای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار در قالب مثالها و پروژه های کاربردی و تجربی بر پایه مباحث علمی و مبتنی بر تمامی قوانین و بخشنامه های سازمانها و دستگاه ها می باشد .
وبلاگ معرفی سایت حسابداری امید  /   www.accomid.ir

وبلاگ معرفی سایت حسابداری امید / www.accomid.ir

یکی از مهمترین اهداف سایت حسابداری امید تهیه کتابهای الکترنیکی با محتوای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار در قالب مثالها و پروژه های کاربردی و تجربی بر پایه مباحث علمی و مبتنی بر تمامی قوانین و بخشنامه های سازمانها و دستگاه ها می باشد .

اساسنامه انجمن علمی دانشجویی مدیریت

 


بسمه تعالی

اساسنامه انجمن علمی دانشجویی گروه مدیریت - حسابداری

 

مقدمه:

در راستای تقویت نشاط علمی در میان دانشجویان و حمایت از فعالیتهای جمعی و خودجوش پژوهشی و مشارکت‌دهی دانشجویان مستعد و توانمند در جهت بالندگی علمی و فرهنگی، انجمن ‌ علمی- دانشجویی آموزش عالی ایوانکی در سطح مؤسسه آموزش عالی ایوانکی تشکیل گردیده است. این انجمن از سوی دانشجویان این موسسه و با حمایت آن، تأسیس شده است.

فصل اول: کلیات:

ماده 1- «انجمن علمی دانشجویی حسابداری مؤسسه آموزش عالی ایوانکی» نهادی است دانشجویی متشکل از اعضایی که در ماده 5 توضیح داده می شود.

توضیح: در این اساسنامه، هر جا لفظ «انجمن گروه» یا «انجمن» به کار رفته است، منظور «انجمن علمی دانشجویی حسابداری مؤسسه آموزش عالی ایوانکی» می باشد و لفظ «مؤسسه» همان «مؤسسه آموزش عالی ایوانکی» است، مگر آن که توضیح دیگری آمده باشد.

ماده 2- این انجمن در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اهداف و دستورالعملهای داخلی مؤسسه آموزش عالی ایوانکی و با رعایت آیین نامه انجمن های علمی دانشجویی مصوب وزارت علوم فعالیت می کند.

ماده 3-اهداف انجمن:

1- ایجاد انگیزه وهدفمند کردن فعالیت های علمی گروه

2- ارتقای دانش تخصصی درمیان دانشجویان گروه

3- بسط فرهنگ کار گروهی در بین دانشجویان

4- اشاعه ی روحیه ی تحقیق وپژوهش درمنابع علمی

5- معرفی وآشنایی باموقعیت های شغلی برای دانشجویان

6- افزایش ارتباط دانشجویان با موسسه

ماده 4-خط مشی و شرح وظایف انجمن:

الف: برگزاری همایش ها وکنفرانس های علمی دانشجویی

ب: تکثیر وتوزیع گزارشات ومقالات علمی

ج: انتشار فصل نامه هاوگاهنامه های علمی تخصصی گروه

د: برگزاری بازدیدها واردوهای علمی وفرهنگی وتفریحی

ح: برگزاری کلاسهای تقویتی مختلف جهت ارتقای بنیه ی علمی دانشجویان

خ: مناظره و نقد علمی

فصل دوم: عضویت در انجمن:

ماده 5-اعضای انجمن عبارتند از کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل رشته مدیریت- حسابداری در کلیه گرایشها و مقاطع تحصیلی که بدون محدودیت به عضویت کانون در می آیند و در چارچوب این اساسنامه به فعالیت می پردازند. حداقل تعداد اعضا جهت فعالیت انجمن 15 نفر می باشد. ضمنا اساتید و کارکنان در صورت تمایل می توانند به عنوان عضو افتخاری با انجمن همکاری نمایند و انجمن را از نظرات و رهنمودهای خود بهره مند سازند.

توضیح: چنانچه عضو انجمن در چارچوب اساسنامه انجمن فعالیت نکند، با تصمیم شورای مدیریت انجمن (ماده 11 اساسنامه) عضویت وی لغو خواهد شد.

ماده 6-عضویت هر عضو در انجمن به معنای بهره مندی آن عضو از امکانات عمومی انجمن می باشد.

ماده 7-هر یک از اعضای انجمن مورد اشاره در ماده 5 با قبول مفاد اساسنامه و تکمیل فرم عضویت به عضویت کانون در خواهند آمد.

ماده 8-با نظر شورای فرهنگی دانشگاه در صورتی که تعداد اعضای انجمن کمتر از 15 گردد، انجمن منحل اعلام می شود.

فصل سوم: ارکان کانون:

ماده 9-ارکان کانون عبارتند از: شورای عمومی انجمن، شورای مدیریت انجمن، دبیر انجمن و واحدهای انجمن که تحت نظر شورای مدیریت انجمن فعالیت می نمایند.

ماده 10-شورای عمومی انجمن:

1-10 این شورا، شورایی است متشکل از اعضای انجمن که مطابق ماده 5 به عضویت انجمن در آمده اند.

2-10 هیأت رئیسه شورای عمومی انجمن، اعضای شورای مدیریت انجمن (ماده 11) می باشند.

3-10 شورای عمومی انجمن حداقل سالی یک بار به دعوت هیأت رئیسه تشکیل جلسه داده و جلسات آن با حضور دو سوم اعضا رسمیت می یابد.

تبصره 1-به درخواست یک سوم اعضای شورای عمومی انجمن یا به درخواست شورای مدیریت انجمن، جلسات فوق العاده شورای عمومی با دستور جلسه مشخص تشکیل می شود. جلسات شورای عمومی فوق العاده با حضور یک دوم اعضا رسمیت می یابد.

4-10 وظایف شورای عمومی انجمن در ماده 14 اساسنامه می آید.

تبصره 2-در صورت عدم رسمیت جلسات سالانه شورای عمومی، جلسه فوق العاده حداکثر دو هفته بعد تشکیل می گردد. این جلسه با هر تعداد از اعضا رسمی است.

تبصره 3- تصویب تغییرات اساسنامه با رای دو سوم حاضرین امکان پذیر است و هر گونه اعمال تغییرات توسط شورای عمومی در اساسنامه تایید شده انجمن باید در چارچوب آیین نامه انجمنهای علمی دانشجویی صورت گیرد. در صورتی که مدیریت فرهنگی تغییرات اعمال شده در اساسنامه انجمن را مغایر آیین نامه مذکور بداند، مکلف است نظرات خود را به صورت مکتوب و مستدل به انجمن ارائه نماید.

تبصره 4-در صورت تشکیل شورای دبیران انجمنهای علمی، دبیر این شورا می تواند به عنوان ناظر در جلسات شورای عمومی انجمن شرکت نماید.

ماده 11-شورای مدیریت انجمن:

1-11 شورای مدیریت انجمن متشکل از 7 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل می باشد که در انتخابات شورای عمومی انجمن از میان اعضای انجمن (مندرج در ماده 5) در صورت دارا بودن شرایط ماده 19 آیین نامه انجمنهای علمی دانشجویی مصوب وزارت علوم به مدت یک سال مطابق اساسنامه انجمن انتخاب می شود.

2-11 در صورتی که تعداد دانشجویان رشته بنابر اعلام نظر مدیریت آموزشی کمتر از 500 نفر باشد، این شورا دارای 5 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل می باشد.

3-11 جلسات شورای مدیریت حداقل ماهی یکبار تشکیل می شود و جلسات آن با حضور چهار عضو اصلی رسمیت می یابد و مصوبات آن با رای اکثریت نسبی حاضرین معتبر است.

4-11 چنانچه به هر دلیل یکی از اعضای شورای مدیریت از عضویت انصراف دهد و یا مطابق آیین نامه انضباطی عدم صلاحیت وی اثبات گردد، عضویت او در شورای مدیریت انجمن لغو و اولین عضو علی البدل جایگزین وی خواهد شد.

5-11 اداره جلسات شورای مدیریت به عهده دبیر شورا است که در اولین جلسه پس از انتخابات توسط اعضای اصلی انتخاب می گردد. دبیر شورای مدیریت، دبیر انجمن نیز می باشد.

6-11 بنا به ضرورت، شورای مدیریت با هماهنگی دبیر می تواند افرادی را برای حضور در جلسه دعوت نماید.

7-11 وظایف شورای مدیریت در ماده 15 اساسنامه می آید.

ماده 12-دبیر انجمن:

1-12 دبیر انجمن طبق بند (5-11) انتخاب می گردد و در صورت کناره گیری یا برکناری، یکی از اعضای شورای مدیریت تا تعیین دبیر جدید ایفای مسئولیت می کند. بررسی استعفای دبیر با رای گیری شورای مدیریت انجام می شود.

2-12 دبیر انجمن یا نماینده وی می تواند در جلسات شورای دبیران انجمنها شرکت نماید.

3-12 وظایف دبیر در ماده 16 اساسنامه می آید.

ماده 13-واحدهای انجمن:

1-13 واحدهای انجمن، گروههای فعال کاری هستند که بر حسب ضرورت تحت نظارت شورای مدیریت به صورت موقت یا دائمی تشکیل می گردند و در حوزه های آموزشی و پژوهشی، انتشار نشریه های انجمن، تدوین کلیت اساسنامه جهت تغییرات اصلاحی، ارزیابی وضعیت انجمن و... به منظور تحقق اهداف انجمن فعالیت می نمایند.

2-13 هر یک از واحدها با مسئولیت یکی از اعضای شورای مدیریت یا یکی از اعضای شورای عمومی به انتخاب شورای مدیریت و با نظارت یکی از اعضای آن اداره می گردد. تصمیم گیری برای تعیین مسئول واحدها در شورای مدیریت صورت می گیرد.

3-13 هر عضو انجمن می تواند به عنوان عضو فعال با هر یک از واحدهای انجمن همکاری نماید.

4-13 تشکیل واحدهای انجمن، انحلال و یا تمدید فعالیت های آنها، برنامه ها و دستورالعمل فعالیت واحدها در هر دوره با تصویب شورای مدیریت قابل اجرا می باشد.

5-13 مسئولین واحدها موظفند گزارش جامعی را به صورت مکتوب حداقل هر ماه یکبار به شورای مدیریت ارائه و به دبیر انجمن تحویل نمایند.

6-13 در دوره فعلی، واحدهای انجمن عبارتند از:

1.واحد مالی- اداری؛
2. واحد پژوهش و تحقیقات؛
3. واحد آموزشی و نشست ها؛
4. واحد ارتباطات؛
5. واحد نشریات.

وظایف واحدهای انجمن در ماده 17 اساسنامه می آید.

فصل چهارم: شرح وظایف ارکان کانون:

ماده 14-وظایف شورای عمومی انجمن عبارتند از:

الف-تصویب آیین نامه های انجمن

ب-انتخاب شورای مدیریت انجمن به مدت یک سال

ج-تصویب برنامه های سالانه انجمن و بررسی وضعیت واحدها (به پیشنهاد شورای مدیریت)

د-تصویب تغییرات و اصلاحات پیشنهادشده توسط اعضای شورای مدیریت و یا یک سوم شورای عمومی در اساسنامه و آیین نامه های انجمن.

ه-تصمیم گیری در خصوص وضعیت اعضا مطابق آیین نامه انضباطی انجمن.

تبصره-کلیه امور انجام شده توسط شورای عمومی باید به اطلاع مدیریت فرهنگی برسد و تغییرات و انتخابات نیز باید مورد تایید آن مدیریت قرار گیرد.

ماده 15-وظایف شورای مدیریت انجمن عبارتند از:

الف-تنظیم تقویم فعالیتهای انجمن، تعیین بودجه سالانه پیشنهادی مطابق اهداف و خط مشی (مواد 3 و 4) و برنامه های مصوب انجمن و یافتن ساز و کارهای اجرایی برای تحقق آنها.

ب-تشکیل واحدهای انجمن مطابق مصوبات شورای عمومی و نظارت بر نحوه اجرای آنها.

ج-تدوین آیین نامه های ضروری و تغییر و اصلاح اساسنامه و آیین نامه بر حسب ضرورت و ارائه آن به شورای عمومی جهت تصویب.

د-ارائه گزارش فعالیتها به تشکلهای علمی دانشجویی سراسر کشور (زیر نظر وزارت علوم) به صورت منظم و اجرای مصوبات آن.

ه-تدوین دستور کار و برنامه ریزی جلسات شورای عمومی، برپایی و اداره جلسات و برگزاری انتخابات مربوطه طبق دستورالعملهای موجود.

و-تنظیم گزارش عملکرد سالیانه فعالیت ها و ارائه آن به شورای عمومی و مدیریت فرهنگی.

ز-نظارت و ارزیابی فعالیت های انجمن، وضعیت اعضای انجمن، عملکرد دبیر و بررسی تخلفات مطابق قوانین انضباطی انجمن.

ح-تصمیم گیری در مسائل جاری انجمن و بررسی و پیگیری پیشنهادهای ارائه شده از سوی اعضا و واحدهای انجمن.

ماده 16-وظایف دبیر انجمن عبارتند از:

الف-برنامه ریزی و هدایت کلیه امور محوله به دبیر شورای مدیریت از سوی گروه آموزشی و مدیریت فرهنگی دانشگاه.

ب-شرکت در جلسه شورای دبیران انجمنهای علمی دانشگاه و ارائه ی گزارش فعالیت های انجمن و پیگیری مصوبات این شورا.

ج-برپایی و اداره جلسات شورای مدیریت انجمن و ارائه گزارش از روند فعالیتهای دبیر به این شورا.

د-تنظیم صورت جلسات شوراهای انجمن و تدوین گزارش کار جهت ارائه به امور فرهنگی دانشگاه و مراجع دیگر دانشگاه و وزارت علوم بر حسب نیاز.

ه-پیگیری و اجرای مصوبات شورای مدیریت انجمن و کلیه امور ارجاعی از سوی گروه آموزشی و مدیریت فرهنگی دانشگاه.

و-برقراری ارتباط مستمر با نمایندگان واحدهای انجمن.

ز-مسئولیت کلیه امور قانونی، اداری و حقوقی انجمن.

تبصره-دبیر انجمن می تواند در صورت صلاحدید، هر کدام از وظایف مندرج در موردهای (ب) و (ه) را به یکی از اعضای شورای مدیریت تفویض کند.

ماده 17-وظایف واحدهای انجمن:

واحد مالی- اداری؛

1.تهیه برآورد هزینه مالی طرح‌ها و پی‌گیری تأمین آنها؛
2. تحویل و نگهداری وسایل و تجهیزات انجمن؛
3. ثبت رسید و تسویه حساب طرح‌های انجمن؛
4. جذب و ثبت‌نام دانشجویان و تهیه آرشیو از اطلاعات اعضای انجمن؛
5. رسیدگی به خرید لوازم مورد نیاز انجمن.

واحد آموزشی و نشست ها؛
1.پیگیری و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی- علمی؛
2.پیگیری بازدید‌های علمی از اماکن و اشخاص در رابطه با موضوعات آموزشی؛
3.برنامه‌ریزی برای فعالیتهای آموزشی ادواری و سالانه انجمن؛
4.همکاری با مسئولین آموزشی و پژوهشی مؤسسه در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های آموزشی؛

واحد پژوهش و تحقیقات؛

1.جذب و دعوت به همکاری از دانشجویان نخبه؛
2.برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های تحقیقی یا کمک به بخش تحقیقات مؤسسه؛
3.برقراری ارتباط مستمر با مراکز مرتبط علمی؛
4.برگزاری رقابت های پژوهشی میان دانشجویان؛
5.آرشیو تحقیقات دانشجویان و ارسال بعضی از تحقیقات به کمیته نشریات برای نشر.

واحد نشریات.

1.راه اندازی و مدیریت نشریه انجمن؛
2.راه اندازی و مدیریت سایت و بروز رسانی مطالب سایت (حداکثر در طول یک هفته).

واحد ارتباطات؛

1.ایجاد ارتباط نزدیک با سایر انجمن های علمی دانشگاهها و موسسات؛
2.توزیع و ارسال نشریه علمی؛
3.تبلیغات و اطلاع رسانی از فعالیت های انجمن علمی – دانشجویی؛
4.تهیه و تنظیم صورت جلسات هیئت مدیره و جلسات مجمع عمومی؛
5.تهیه و ارائه گزارش در هر ماه، هر ترم و هر سال از فعالیت های انجمن؛
6.پاسخگویی به مراجعات دانشجویی.

ماده 18-وظایف اعضای انجمن عبارتند از:

الف-پایبندی به اصول و مقررات، آیین نامه ها و کلیه مفاد اساسنامه انجمن.

ب-شرکت منظم و فعالانه در شورای عمومی انجمن و انتخابات شورای مدیریت.

ج-برقراری ارتباط مستمر با اعضای شورای مدیریت و درخواست گزارش عملکرد واحدها و همکاری با ایشان در خصوص اطلاع رسانی و ارائه خدمات لازم.

فصل پنجم: امور تشکیلاتی انجمن:

ماده 19-مهر، لوگو (آرم) و سربرگ انجمن:

الف-نشانهای مذکور، گویای فعالیتها و اهداف انجمن می باشد. مهر و اوراق و اسناد انجمن باید بلافاصله پس از برگزاری انتخابات انجمن و تعیین شورای مدیریت جدید از سوی دبیر قبلی به دبیر جدید طی صورتجلسه ای با حضور اعضای دوره جدید تحویل داده شود.

ب-طرحهای مهر، آرم و سربرگ انجمن و هرگونه تغییرات اصلاحی در آنها پس از تایید مدیر گروه آموزشی باید به تایید رسمی مدیریت فرهنگی دانشگاه برسد.

ج-هرگونه مکاتبه و گزارش رسمی و کتبی انجمن باید روی سربرگ رسمی و مهمور به مهر انجمن و دارای امضای دبیر باشد.

د-مسئولیت مهر و سربرگ با دبیر انجمن است و در مواردی که مشکلی پیش آید، لازم است در برابر شورای مدیریت و مراجع ذیربط دانشگاه پاسخگو باشد.

ه-در صورت مفقود شدن مهر، دبیر موظف است بلافاصله مراتب را جهت بررسی و اقدامات مقتضی به شورای مدیریت، گروه آموزشی مربوطه و مدیریت فرهنگی اعلام نماید.

ماده 20-این اساسنامه اولین نسخه از اساسنامه انجمن علمی گروه مدیریت - حسابداری است که در 5 فصل و 20 ماده و 6 تبصره و توضیح در نشست شورای عمومی انجمن علمی مؤسسه آموزش عالی ایوانکی در محل دفتر فرهنگی و در تاریخ 16/7/91 به تصویب اعضا رسید.

مهر و امضای دبیر انجمن مهر و امضای گروه آموزشی امضای مدیریت فرهنگی

 

نمونه اساسنامه انجمن علمی

 


 

اساسنامه نمونه

فصل اول

کلیات و اهداف

 

ماده 1- به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقاء علم و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمنینه های مربوط به انجمن علمی دانشجویی که از این پس در این اساسنامه انجمن نامیده می شود، تشکیل می گردد.

ماده 2- انجمن موسسه ای غیر انتفاعی است که در زمینه های علمی و پژوهشی فعالیت می کند. و از تاریخ ثبت دارای شخصیت حقوقی است. دبیر هیات مدیره انجمن نماینده قانونی آن است.

ماده 3- انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می شود. و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی و قوانین مصوب انجمن های علمی دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

فصل دوم

وظایف و فعالیت ها

ماده 4- به منظور نیل به اهداف تعریف شده در ماده (1) این اساسنامه، انجمن اقدامات زیر را به عمل خواهد آورد:

1-4- به انجام رساندن تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با محققان و متخصصانی که به گونه ای با علوم مرتبط انجمن بوده و در تحقق اهداف انجمن باشد.

2-4- ترغیب و تشویق دانشجویان و دانش پژوهان و تجلیل از محققان و اساتید ممتاز و برجسته

3-4- ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی

4-4- برگزاری گردهمایی ها اعم از سمینار، کنگره، میزگرد و سخنرانی های علمی در سطح دانشگاه، ملی، منطقه ای و بین المللی

5-4- انتشار تولیدات علمی اعم از کتب و نشریات، CD و لوح فشرده و...

فصل سوم

انواع و شرایط عضویت

ماده 5- اشخاص حقیقی و حقوقی به اشکال زیر با تصویب هیات مدیره انجمن به عضویت انجمن پذیرفته می شوند.

1-5- عضویت دانشجویی

دانشجویانی که در رشته های مرتبط با انجمن در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و موسسات علمی اشتغال دارند می توانند به عضویت انجمن درآیند.

2-5- عضویت پیوسته

موسسان انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد و همچنین دارندگان سوابق علمی و پژوهشی در رشته های مرتبط با انجمن باشند می توانند به عضویت پیوسته انجمن درآیند.

تبصره: افراد واجد شرایط علمی با هر درجه از مقطع تحصیلات مرتبط با انجمن با تصویب هیات مدیره انجمن می توانند به عضویت پیوسته انجمن درآیند.

3-5- عضویت وابسته

اشخاصی که درجه کارشناسی دارند و مدت 5 سال به نحوی در یکی از رشته های مرتبط با انجمن شاغل باشند می توانند به عضویت وابسته انجمن درآیند.

4-5- عضویت افتخاری

شخصیت های علمی ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه های فعالیت انجمن حائز اهمیت خاص باشد یا در پیشبرد اهداف انجمن کمک های موثر و ارزنده ای نموده باشند به عضویت افتخاری انجمن درمی آیند.

5-5- اشخاص حقوقی

سازمان هایی که در زمینه های علمی و پژوهشی مرتبط با فعالیت های انجمن باشند می توانند به عضویت انجمن درآیند.

تبصره 1: تشخیص رشته های مرتبط با فعالیت های انجمن بر عهده هیات مدیره است.

تبصره 2- اشخاص حقوقی عضو وابسته انجمن محسوب می شوند.

ماده 6 : اشخاص عضو هر یک از گروه های یاد شده در ماده 5 سالانه مبلغی را که مجمع عمومی انجمن تعیین می کند، به عنوان حق عضویت پرداخت خواهند کرد.

تبصره 1: نحوه پرداخت حق عضویت در آئین نامه اجرایی مشخص می شود.

تبصره 2: پرداخت حق عضویت هیچ گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نمی کند.

تبصره 3: اعضای افتخاری انجمن از پرداخت حق عضویت معاف هستند.

ماده 7 : عضویت در یکی از موارد زیر خاتمه می یابد:

1-7- استعفای کتبی

2-7- عدم پرداخت حق عضویت

3-7- عدم رعایت مقررات و انضباط انجمن

تبصره: تائید خاتمه عضویت با هیات مدیره است.

فصل چهارم

ارکان انجمن

ماده 8: ارکان اصلی انجمن عبارتند از:

الف: مجمع عمومی ب: هیات مدیره ج: کمیته حمایت و نظارت

الف: مجمع عمومی:

ماده 9: مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته، به صورت عادی و فوق العاده تشکیل می شود.دیگر اعضا می توانند بدون حق رای در مجمع عمومی شرکت کنند. تشکیل مجمع عمومی به نحو زیر است:

1-9- مجمع عمومی سالی یک بار تشکیل می شود. و با حضور یا اجازه کتبی نمایندگی دو سوم اعضای پیوسته انجمن رسمیت می یابد. و تصمیمات آن با اکثریت نصف بعلاوه یک کل اعضای پیوسته معتبر است.

2-9- در صورتی که در دعوت نخست مجمع عمومی رسمیت نیافت، جلسه دوم با فاصله حداقل بیست روز بعد تشکیل می شود. و با هر تعداد اعضای پیوسته حاضر در جلسه رسمیت می یابد. و تصمیمات آن با اکثریت نصف بعلاوه یک آرایی که اصالتا یا به نمایندگی داده می شود معتبر است.

3-9- مجمع عمومی فوق العاده در موارد ضروری با دعوت هیات مدیره یاکمیته حمایت و نظارت با حضور یا اجازه کتبی نماینده دو سوم اعضای پیوسته تشکیل می شود و تصمیمات آن با اکثریت نصف بعلاوه یک کل اعضای پیوسته معتبر است.

تبصره1: دعوت برای تشکیل مجامع عمومی به صورت کتبی و اطلاعیه است. که پانزده روز قبل از تشکیل مجمع عمومی به اطلاع اعضای پیوسته برسد.

ماده 10: وظایف مجامع عمومی عادی و فوق العاده:

1-10- انتخاب اعضای هیات مدیره.

2-10- تصویب خط مشی انجمن.

3-10- بررسی و تصویب پیشنهادهای هیات مدیره.

4-10- تعیین حق عضویت و تصویب ترازنامه و بودجه انجمن.

5-10- تصویب تغییرات در مفاد اساسنامه.

6-10- تصویب آئین نامه اجرایی و تغییرات آن.

7- 10- بررسی و تصویب ترازنامه و صورتحساب درآمدها و هزینه های مالی گذشته و بودجه سال آتی انجمن.

8-10- عزل هیات مدیره.

9-10- تصویب انحلال انجمن.

تبصره1: مجامع عمومی را هیات رئیسه ای مرکب از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر و کارشناس انجمن های علمی دانشجویی اداره می کنند.

تبصره 2: اعضای هیات رئیسه با اغلام و پذیرش نامزدی خود در مجمع انتخاب می شوند.

تبصره 3: اعضای هیات رئیسه نباید از بین کسانی باشند که برای انتخاب شدن در هیات مدیره داوطلب شده اند.

تبصره 4: مجمع عمومی فوق العاده تنها به منظور تصمیم گیری در مورد بندهای 5-10 و 6-10 و 8-10 و 9-10 تشکیل می شود.

ب: هیات مدیره

ماده 11: هیات مدیره انجمن مرکب از 5 نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل است که هر سه سال یکبار با رای مخفی از میان اعضای پیوسته انجمن انتخاب می شوند.

  • 11- هیچ یک از اعضا نمی تواند بیش از 2 دوره متوالی به عضویت هیات مدیره انتخاب شود.
  • 11-عضویت در هیات مدیره افتخاری است.
  • 11- هیات مدیره حداکثر تا پانزده روز پس از انتخاب شدن تشکیل جلسه داده و با رای کتبی نسبت به تفکیک وظایف خود اقدام می نماید.
  • 11- کلیه اسناد تعهدآور و اوراق بهادار با امضای دبیر و مهر انجمن معتبر است.
  • 11- جلسات هیات مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات متخذه با اکثریت آرای موافق کل اعضای حاضر هیات مدیره معتبر است.
  • 11- شرکت بازرس در جلسات هیات مدیره بدون داشتن حق رای مجاز است.
  • 11-هیات مدیره موظف است ظرف حداکثر 4 ماه پیش از پایان دوره تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به دفتر انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ارسال و یا تحویل دهد.
  • 11- هیات مدیره پیشین تا تائید هیات مدیره جدید توسط مدیریت فرهنگی دانشگاه مسئولیت امور انجمن را برعهده دارد.

ماده 12: هیات مدیره و دبیر انجمن نماینده قانونی انجمن می باشد و وظایف و اختیارات آن به شرح ذیل است:

1-12- اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی

2-12- تشکیل گروه های علمی انجمن ، تعیین وظایف و نظارت بر فعالیت آنها.

3-12- مبادرت به هر اقدام ضروری در مورد نقل و انتقال اموال منقول و غیر منقول و تبدیل به احسن.

4-12- برخورداری از کلیه اختیارات لازم برای اداره امور مشروط به رعایت حدود که به موجب اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام در باره آنها در صلاحیت خاص مجمع عمومی است.

5-12- تهیه گزارش سالانه و تنظم ترازمالی و برنامه ریزی و دریافت برنامه ها از گروههای علمی انجمن و ارائه به موقع به دفتر انجمن های علمی.

6-12- انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن برای شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی و برنامه های آموزشی و اردوهای تفریحی و علمی

7-12- اجرای طرح ها و برنامه های علمی در چارچوب وظایف انجمن.

8-12- جلب هدایا و کمک های مالی.

9-12- اهدای لوح و هدیه جهت پیشبرد اهداف تحقیقاتی و آموزشی.

10-12- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور.

11-12- دیدار با مسئولین و نشست مشترک با انجمن ها و موسسات مرتبط.

12-12- ارسال گزارش های لازم به مسئولین دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

فصل پنجم:

گروه های علمی انجمن

ماده 13 : انجمن می تواند گروه ها و کمیته های زیر را تشکیل دهد که براساس وظایفی که هیات مدیره برای آنها تعیین می کنند به فعالیت می پردازند:

1 -    گروه های انتشارات و تولیدات علمی.

2 -    گروه های مطالعاتی و تخصصی.

3 -    گروه های آمار و اطلاعات و بانک های اطلاعاتی.

4 -    گروه های آموزشی و پژوهشی.

5 -    گروه های ارتباطات و روابط عمومی.

6 -    تهیه و تصویب آئین نامه تشکیل گروه ها و کمیته ها با انجمن است.

فصل ششم:

بودجه و اعتبارات و موارد متفرقه:

ماده 14: منابع مالی انجمن عبارتند از:

1-14- حق عضویت اعضا.

2-14- درآمدهای ناشی از ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و مشاوره ای.

3-14- دریافت کمک ها و هدایا.

4-14- کلیه عواید و درآمدهای انجمن صرف اهداف موضوع ماده 5 این اساسنامه خواهد شد.

ماده 15-کلیه وجوه و مدارک و پرونده های مالی و غیر مالی مرتبط با فعالیت های انجمن در محل دفتر مرکزی انجمن نگهداری می شود و در موقع مراجعه مراجع نظارت کننده یا سایر مراجع صلاحیتدار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

ماده 16- در صورت تصویب انحلال انجمن در مجمع عمومی، همان مجمع هیات تسویه ای را برای پرداخت دیون و وصول مطالبات انجمن انتخاب خواهد کرد. هیات تسویه موظف است پس از وصول مطالبات و پرداخت بدهی ها کلیه دارایی های منقول و غیر منقول انجمن را با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به یکی از موسسات آموزشی یا پژوهشی کشور واگذار کند.

ماده 17- جزئیات اجرائی این اساسنامه در آئین نامه اجرایی توسط هیات مدیره انجمن تعیین می گردد.

ماده 18- هر گونه تغییر در مفاد اساسنامه، بلافاصله به صورت کتبی به دفتر انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه اطلاع و پس از تصویب معتبر می باشد.

ماده 19- این اساسنامه مشتمل بر شش فصل، 19 ماده و 49 زیر ماده و 12 تبصره در دفتر انجمن های علمی دانشجویی به ثبت رسید.

فرم تقاضای تأسیس انجمن علمی دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

مسئول محترم دفتر انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه

با سلام

اینجانبان امضاء کنندگان ذیل تقاضای تأسیس انجمن علمی دانشجویی با مشخصات زیر را داریم تا در چهارچوب مصوبه مورخ سی ام مهر سال ٧٨ وزارت وزارت علوم ، تحقیقات و فنّاوری و آئین نامه اجرائی آن فعالیت نمائیم.

نام کامل انجمن :
نام دبیر انجمن :

نشانی کامل دبیر انجمن :

 

تلفن منزل: تلفن همراه:

E_mail:

 

مشخصات اعضای هیأت مؤسس انجمن :

ردیفنام و نام خانوادگیرشته تحصیلیمقطعتلفن و E.mailمحل امضاء
    

 

 

 
    

 

 

 
    

 

 

 
    

 

 

 
    

 

 

 

 

پرسشنامه مشخصات اعضای هیئت مؤسس

 

1- مشخصات فردی:

نام: .................. نام خانوادگی: ........................ شماره شناسنامه: .........................

نام پدر: ...................... تاریخ تولد: .................. محل تولد: ....................................

2- نشانی:

منزل: ...........................................................................................................................

تلفن منزل: ............................... تلفن همراه:

3 - درجات علمی و سوابق تحصیلی (فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی پیوست شود.)

 

مدرک تحصیلیرشته تحصیلی نام مؤسسه آموزشینام کشورنام شهرسال دریافت مدرک
      

 

4- سوابق شغلی: (فتوکپی آخرین حکم کارگزینی پیوست‌شود.)

سمتنام مؤسسهمرتبه علمینام شهر محل کارمدت اشتغال از تاریخ تا تاریخ
     
     

5 - عناوین اختراعات ثبت شده را به شرح زیر ذکر فرمایید. فتوکپی هر یک از گواهی‌های مربوط به اختراعات ثبت شده پیوست شود.

عنوان اختراعنام همکارانشماره ثبتمحل ثبتتاریخ ثبت
     
     
     

 

6- . عنوان کتاب هایی که تاکنون چاپ شده‌است:

 

7- . عنوان مقاله‌هایی که تاکنون چاپ شده‌است.

 

محل امضا

(خلاصه بیوگرافی علمی ضمیمه شود)