وبلاگ معرفی سایت حسابداری امید  /   www.accomid.ir

وبلاگ معرفی سایت حسابداری امید / www.accomid.ir

یکی از مهمترین اهداف سایت حسابداری امید تهیه کتابهای الکترنیکی با محتوای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار در قالب مثالها و پروژه های کاربردی و تجربی بر پایه مباحث علمی و مبتنی بر تمامی قوانین و بخشنامه های سازمانها و دستگاه ها می باشد .
وبلاگ معرفی سایت حسابداری امید  /   www.accomid.ir

وبلاگ معرفی سایت حسابداری امید / www.accomid.ir

یکی از مهمترین اهداف سایت حسابداری امید تهیه کتابهای الکترنیکی با محتوای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار در قالب مثالها و پروژه های کاربردی و تجربی بر پایه مباحث علمی و مبتنی بر تمامی قوانین و بخشنامه های سازمانها و دستگاه ها می باشد .

آموزش اکسل برای حسابداران و حسابرسان

 

دانلود فایل آموزشی اکسل برای حسابداران و حسابرسان

 

 

حسابداران و حسابرسان مسئولیت تهیه گزارشهای مالی و حسابرسی را برعهده دارند. در این مسیر، انجام محاسبات و ارائه گزارشهای منظم و مستمر،اجتنابناپذیر خواهد بود. این مهم، تهیه کنندگان گزارشهای مزبور را ناگزیر به استفاده از سیستم های رایانه ای خواهد نمود.

در میان بسیاری از نرم افزارهای ارائه شده توسط شرکت های نرم افزاری، مجموعه آفیس شرکت مایکروسافت را میتوان یکی از موفقترین بسته های نر مافزاری نام برد. در این مجموعه، صفحه گسترده اکسل قابلیتهای درخشانی در امور مالی و حسابرسی برخوردار است.

اغلب افراد اکسل را به عنوان یک نر مافزار کاملا ساده و صرفا برای انجام محاسبات ابتدایی از جمله جمع، تفریق، میانگین و یا انجام کارهایی از قبیل تهیه فرمهای مخصوص و یا تهیه گزار شهای روزانه در قالب جداول از پیش طراحی شده، می شناسند. اما در واقع، اکسل کاربردهای فراوانی در بسیاری از رشته های مختلف از جمله حسابداری، حسابرسی، مدیریت مالی، آمار و ریاضی دارد.

یکی از دلایلی که باعث عدم استفاده حسابداران و حسابرسان از ویژگی های خیره کننده اکسل شده، عدم آشنایی کامل و کافی آنها با خصوصیات این نرم افزار است. در این بین چه بسا افراد با نرم افزار اکسل آشنایی دارند لیکن به دلیل اینکه مطالب را صرفا به صورت تئوری مطالعه نموده اند، استفاده از آن در عملیات حسابداری و حسابرسی ( و ...) ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. دراین راستا آموزش اکسل به همراه مثالهای عملی و کاربردی، مطمئنا کمک شایانی در آموزش مناسب و باکیفیت و به تبع آن بهره برداری از این آموزهها در انجام وظایف محوله خواهد نمود.

در این کتاب سعی شده است حسابداران و حسابرسان با نرم افزار اکسل به صورت کاملا کاربردی آشنا شوند به صورتی که با تمرین مثالهای کاربردی ارائه شده ، این گروه قادر خواهند بود گزارشها و اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از نرم افزار قدرتمند اکسل طراحی کرده و بکار گیرند.

از طرف دیگر، امروزه مطالعات و پژوهش ها در زمینه سیستم های اطلاعاتی حسابداری و کاربرد فناوریها در تحلیلهای حسابداری و حسابرسی یک ضرورت اجتناب ناپذیر به حساب می آید. دراین برهه زمانی اهرم هایی که در ارتباط با رفع این نیاز اساسی می توان برشمرد، تجدیدنظر اساسی در برنامه های درسی دانشگاهی(به خصوص دروس سیستم های اطلاعاتی حسابداری و کاربرد رایانه در حسابداری ( و نهادینه نمودن آموزش مداوم و مستمر در سازمان های حرف های حسابرسی)از جمله سازمان حسابرسی، سازمان امور مالیاتی، مؤسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران، دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی) است.

با توجه به مراتب فوق، هدف نویسنده از نگارش کتاب جاری، آموزش و به کارگیری تفکری سیستمی در امور مالی به خصوص حسابداری و حسابرسی است آنچه که دانشجویان حسابداری در طول دوره دانشگاه از آن بی نصیب بوده اند. معتقدم یک حسابدار و حسابرس و یک استاد دانشگاه میبایست همیشه به مسایل مانند یک سیستم بنگرد و راه حلی سیستمی را ارائه نماید چرا که درمسائل حسابداری، راهکارهای سیستماتیک، ماحصلی موثر خواهد داشت. بسیاری از دانش پژوهان، ضرورت استفاده از فناوری را در مقالات و یا کتابهای خود عنوان نموده اند، ولی بسیار اندک اند مطالعاتی که چرایی و چگونگی استفاده از فناوری را تشریح نمایند.

کتاب حاضر حاصل سال ها تجارب نویسنده در مدیریت امور مالی شرکتها، حسابرسی(مالی، مالیاتی، دولتی و عملیاتی)، طراحی و پیاده سازی سیستم های حسابداری بهای تمام شده و سیستم های اطلاعاتی همچنین تدریس در دانشگاهها، به عنوان اولین کتاب تخصصی و حرف های در زمینه آموزش کاربردی اکسل در امور حسابداری و حسابرسی است.

این کتاب ضمن آموزش کاربردی اکسل، روش ها و فنون جدید و کاربردی را در راستای دگرگون سازی حسابداری و حسابرسی از جمله کاربرد اکسل در حسابداری بهای تمام شده، تحلیل انحرافات در حسابداری مدیریت، معرفی و ارائه add-in کاربردی حسابداری و حسابرسی ، آزمون های نرم افزار حسابرسی با اکسل، کشف تقلب با اکسل و ... ، ارائه نموده است. یکی از ویژگی های جالب کتاب، استفاده از فهرست موضوعی ابزارهای اکسل است. با این کتاب حرفه ای شوید و از خواندن آن لذت ببرید.

 

جهت دانلود فایل آموزشی اکسل برای حسابداران و حسابرسان کلیک کنید