وبلاگ معرفی سایت حسابداری امید / www.accomid.ir

یکی از مهمترین اهداف سایت حسابداری امید تهیه کتابهای الکترنیکی با محتوای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار در قالب مثالها و پروژه های کاربردی و تجربی بر پایه مباحث علمی و مبتنی بر تمامی قوانین و بخشنامه های سازمانها و دستگاه ها می باشد .

وبلاگ معرفی سایت حسابداری امید / www.accomid.ir

یکی از مهمترین اهداف سایت حسابداری امید تهیه کتابهای الکترنیکی با محتوای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار در قالب مثالها و پروژه های کاربردی و تجربی بر پایه مباحث علمی و مبتنی بر تمامی قوانین و بخشنامه های سازمانها و دستگاه ها می باشد .

نمونه اساسنامه انجمن علمی

 


 

اساسنامه نمونه

فصل اول

کلیات و اهداف

 

ماده 1- به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقاء علم و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمنینه های مربوط به انجمن علمی دانشجویی که از این پس در این اساسنامه انجمن نامیده می شود، تشکیل می گردد.

ماده 2- انجمن موسسه ای غیر انتفاعی است که در زمینه های علمی و پژوهشی فعالیت می کند. و از تاریخ ثبت دارای شخصیت حقوقی است. دبیر هیات مدیره انجمن نماینده قانونی آن است.

ماده 3- انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می شود. و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی و قوانین مصوب انجمن های علمی دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

فصل دوم

وظایف و فعالیت ها

ماده 4- به منظور نیل به اهداف تعریف شده در ماده (1) این اساسنامه، انجمن اقدامات زیر را به عمل خواهد آورد:

1-4- به انجام رساندن تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با محققان و متخصصانی که به گونه ای با علوم مرتبط انجمن بوده و در تحقق اهداف انجمن باشد.

2-4- ترغیب و تشویق دانشجویان و دانش پژوهان و تجلیل از محققان و اساتید ممتاز و برجسته

3-4- ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی

4-4- برگزاری گردهمایی ها اعم از سمینار، کنگره، میزگرد و سخنرانی های علمی در سطح دانشگاه، ملی، منطقه ای و بین المللی

5-4- انتشار تولیدات علمی اعم از کتب و نشریات، CD و لوح فشرده و...

فصل سوم

انواع و شرایط عضویت

ماده 5- اشخاص حقیقی و حقوقی به اشکال زیر با تصویب هیات مدیره انجمن به عضویت انجمن پذیرفته می شوند.

1-5- عضویت دانشجویی

دانشجویانی که در رشته های مرتبط با انجمن در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و موسسات علمی اشتغال دارند می توانند به عضویت انجمن درآیند.

2-5- عضویت پیوسته

موسسان انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد و همچنین دارندگان سوابق علمی و پژوهشی در رشته های مرتبط با انجمن باشند می توانند به عضویت پیوسته انجمن درآیند.

تبصره: افراد واجد شرایط علمی با هر درجه از مقطع تحصیلات مرتبط با انجمن با تصویب هیات مدیره انجمن می توانند به عضویت پیوسته انجمن درآیند.

3-5- عضویت وابسته

اشخاصی که درجه کارشناسی دارند و مدت 5 سال به نحوی در یکی از رشته های مرتبط با انجمن شاغل باشند می توانند به عضویت وابسته انجمن درآیند.

4-5- عضویت افتخاری

شخصیت های علمی ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه های فعالیت انجمن حائز اهمیت خاص باشد یا در پیشبرد اهداف انجمن کمک های موثر و ارزنده ای نموده باشند به عضویت افتخاری انجمن درمی آیند.

5-5- اشخاص حقوقی

سازمان هایی که در زمینه های علمی و پژوهشی مرتبط با فعالیت های انجمن باشند می توانند به عضویت انجمن درآیند.

تبصره 1: تشخیص رشته های مرتبط با فعالیت های انجمن بر عهده هیات مدیره است.

تبصره 2- اشخاص حقوقی عضو وابسته انجمن محسوب می شوند.

ماده 6 : اشخاص عضو هر یک از گروه های یاد شده در ماده 5 سالانه مبلغی را که مجمع عمومی انجمن تعیین می کند، به عنوان حق عضویت پرداخت خواهند کرد.

تبصره 1: نحوه پرداخت حق عضویت در آئین نامه اجرایی مشخص می شود.

تبصره 2: پرداخت حق عضویت هیچ گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نمی کند.

تبصره 3: اعضای افتخاری انجمن از پرداخت حق عضویت معاف هستند.

ماده 7 : عضویت در یکی از موارد زیر خاتمه می یابد:

1-7- استعفای کتبی

2-7- عدم پرداخت حق عضویت

3-7- عدم رعایت مقررات و انضباط انجمن

تبصره: تائید خاتمه عضویت با هیات مدیره است.

فصل چهارم

ارکان انجمن

ماده 8: ارکان اصلی انجمن عبارتند از:

الف: مجمع عمومی ب: هیات مدیره ج: کمیته حمایت و نظارت

الف: مجمع عمومی:

ماده 9: مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته، به صورت عادی و فوق العاده تشکیل می شود.دیگر اعضا می توانند بدون حق رای در مجمع عمومی شرکت کنند. تشکیل مجمع عمومی به نحو زیر است:

1-9- مجمع عمومی سالی یک بار تشکیل می شود. و با حضور یا اجازه کتبی نمایندگی دو سوم اعضای پیوسته انجمن رسمیت می یابد. و تصمیمات آن با اکثریت نصف بعلاوه یک کل اعضای پیوسته معتبر است.

2-9- در صورتی که در دعوت نخست مجمع عمومی رسمیت نیافت، جلسه دوم با فاصله حداقل بیست روز بعد تشکیل می شود. و با هر تعداد اعضای پیوسته حاضر در جلسه رسمیت می یابد. و تصمیمات آن با اکثریت نصف بعلاوه یک آرایی که اصالتا یا به نمایندگی داده می شود معتبر است.

3-9- مجمع عمومی فوق العاده در موارد ضروری با دعوت هیات مدیره یاکمیته حمایت و نظارت با حضور یا اجازه کتبی نماینده دو سوم اعضای پیوسته تشکیل می شود و تصمیمات آن با اکثریت نصف بعلاوه یک کل اعضای پیوسته معتبر است.

تبصره1: دعوت برای تشکیل مجامع عمومی به صورت کتبی و اطلاعیه است. که پانزده روز قبل از تشکیل مجمع عمومی به اطلاع اعضای پیوسته برسد.

ماده 10: وظایف مجامع عمومی عادی و فوق العاده:

1-10- انتخاب اعضای هیات مدیره.

2-10- تصویب خط مشی انجمن.

3-10- بررسی و تصویب پیشنهادهای هیات مدیره.

4-10- تعیین حق عضویت و تصویب ترازنامه و بودجه انجمن.

5-10- تصویب تغییرات در مفاد اساسنامه.

6-10- تصویب آئین نامه اجرایی و تغییرات آن.

7- 10- بررسی و تصویب ترازنامه و صورتحساب درآمدها و هزینه های مالی گذشته و بودجه سال آتی انجمن.

8-10- عزل هیات مدیره.

9-10- تصویب انحلال انجمن.

تبصره1: مجامع عمومی را هیات رئیسه ای مرکب از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر و کارشناس انجمن های علمی دانشجویی اداره می کنند.

تبصره 2: اعضای هیات رئیسه با اغلام و پذیرش نامزدی خود در مجمع انتخاب می شوند.

تبصره 3: اعضای هیات رئیسه نباید از بین کسانی باشند که برای انتخاب شدن در هیات مدیره داوطلب شده اند.

تبصره 4: مجمع عمومی فوق العاده تنها به منظور تصمیم گیری در مورد بندهای 5-10 و 6-10 و 8-10 و 9-10 تشکیل می شود.

ب: هیات مدیره

ماده 11: هیات مدیره انجمن مرکب از 5 نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل است که هر سه سال یکبار با رای مخفی از میان اعضای پیوسته انجمن انتخاب می شوند.

  • 11- هیچ یک از اعضا نمی تواند بیش از 2 دوره متوالی به عضویت هیات مدیره انتخاب شود.
  • 11-عضویت در هیات مدیره افتخاری است.
  • 11- هیات مدیره حداکثر تا پانزده روز پس از انتخاب شدن تشکیل جلسه داده و با رای کتبی نسبت به تفکیک وظایف خود اقدام می نماید.
  • 11- کلیه اسناد تعهدآور و اوراق بهادار با امضای دبیر و مهر انجمن معتبر است.
  • 11- جلسات هیات مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات متخذه با اکثریت آرای موافق کل اعضای حاضر هیات مدیره معتبر است.
  • 11- شرکت بازرس در جلسات هیات مدیره بدون داشتن حق رای مجاز است.
  • 11-هیات مدیره موظف است ظرف حداکثر 4 ماه پیش از پایان دوره تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به دفتر انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ارسال و یا تحویل دهد.
  • 11- هیات مدیره پیشین تا تائید هیات مدیره جدید توسط مدیریت فرهنگی دانشگاه مسئولیت امور انجمن را برعهده دارد.

ماده 12: هیات مدیره و دبیر انجمن نماینده قانونی انجمن می باشد و وظایف و اختیارات آن به شرح ذیل است:

1-12- اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی

2-12- تشکیل گروه های علمی انجمن ، تعیین وظایف و نظارت بر فعالیت آنها.

3-12- مبادرت به هر اقدام ضروری در مورد نقل و انتقال اموال منقول و غیر منقول و تبدیل به احسن.

4-12- برخورداری از کلیه اختیارات لازم برای اداره امور مشروط به رعایت حدود که به موجب اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام در باره آنها در صلاحیت خاص مجمع عمومی است.

5-12- تهیه گزارش سالانه و تنظم ترازمالی و برنامه ریزی و دریافت برنامه ها از گروههای علمی انجمن و ارائه به موقع به دفتر انجمن های علمی.

6-12- انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن برای شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی و برنامه های آموزشی و اردوهای تفریحی و علمی

7-12- اجرای طرح ها و برنامه های علمی در چارچوب وظایف انجمن.

8-12- جلب هدایا و کمک های مالی.

9-12- اهدای لوح و هدیه جهت پیشبرد اهداف تحقیقاتی و آموزشی.

10-12- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور.

11-12- دیدار با مسئولین و نشست مشترک با انجمن ها و موسسات مرتبط.

12-12- ارسال گزارش های لازم به مسئولین دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

فصل پنجم:

گروه های علمی انجمن

ماده 13 : انجمن می تواند گروه ها و کمیته های زیر را تشکیل دهد که براساس وظایفی که هیات مدیره برای آنها تعیین می کنند به فعالیت می پردازند:

1 -    گروه های انتشارات و تولیدات علمی.

2 -    گروه های مطالعاتی و تخصصی.

3 -    گروه های آمار و اطلاعات و بانک های اطلاعاتی.

4 -    گروه های آموزشی و پژوهشی.

5 -    گروه های ارتباطات و روابط عمومی.

6 -    تهیه و تصویب آئین نامه تشکیل گروه ها و کمیته ها با انجمن است.

فصل ششم:

بودجه و اعتبارات و موارد متفرقه:

ماده 14: منابع مالی انجمن عبارتند از:

1-14- حق عضویت اعضا.

2-14- درآمدهای ناشی از ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و مشاوره ای.

3-14- دریافت کمک ها و هدایا.

4-14- کلیه عواید و درآمدهای انجمن صرف اهداف موضوع ماده 5 این اساسنامه خواهد شد.

ماده 15-کلیه وجوه و مدارک و پرونده های مالی و غیر مالی مرتبط با فعالیت های انجمن در محل دفتر مرکزی انجمن نگهداری می شود و در موقع مراجعه مراجع نظارت کننده یا سایر مراجع صلاحیتدار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

ماده 16- در صورت تصویب انحلال انجمن در مجمع عمومی، همان مجمع هیات تسویه ای را برای پرداخت دیون و وصول مطالبات انجمن انتخاب خواهد کرد. هیات تسویه موظف است پس از وصول مطالبات و پرداخت بدهی ها کلیه دارایی های منقول و غیر منقول انجمن را با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به یکی از موسسات آموزشی یا پژوهشی کشور واگذار کند.

ماده 17- جزئیات اجرائی این اساسنامه در آئین نامه اجرایی توسط هیات مدیره انجمن تعیین می گردد.

ماده 18- هر گونه تغییر در مفاد اساسنامه، بلافاصله به صورت کتبی به دفتر انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه اطلاع و پس از تصویب معتبر می باشد.

ماده 19- این اساسنامه مشتمل بر شش فصل، 19 ماده و 49 زیر ماده و 12 تبصره در دفتر انجمن های علمی دانشجویی به ثبت رسید.

فرم تقاضای تأسیس انجمن علمی دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

مسئول محترم دفتر انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه

با سلام

اینجانبان امضاء کنندگان ذیل تقاضای تأسیس انجمن علمی دانشجویی با مشخصات زیر را داریم تا در چهارچوب مصوبه مورخ سی ام مهر سال ٧٨ وزارت وزارت علوم ، تحقیقات و فنّاوری و آئین نامه اجرائی آن فعالیت نمائیم.

نام کامل انجمن :
نام دبیر انجمن :

نشانی کامل دبیر انجمن :

 

تلفن منزل: تلفن همراه:

E_mail:

 

مشخصات اعضای هیأت مؤسس انجمن :

ردیفنام و نام خانوادگیرشته تحصیلیمقطعتلفن و E.mailمحل امضاء
    

 

 

 
    

 

 

 
    

 

 

 
    

 

 

 
    

 

 

 

 

پرسشنامه مشخصات اعضای هیئت مؤسس

 

1- مشخصات فردی:

نام: .................. نام خانوادگی: ........................ شماره شناسنامه: .........................

نام پدر: ...................... تاریخ تولد: .................. محل تولد: ....................................

2- نشانی:

منزل: ...........................................................................................................................

تلفن منزل: ............................... تلفن همراه:

3 - درجات علمی و سوابق تحصیلی (فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی پیوست شود.)

 

مدرک تحصیلیرشته تحصیلی نام مؤسسه آموزشینام کشورنام شهرسال دریافت مدرک
      

 

4- سوابق شغلی: (فتوکپی آخرین حکم کارگزینی پیوست‌شود.)

سمتنام مؤسسهمرتبه علمینام شهر محل کارمدت اشتغال از تاریخ تا تاریخ
     
     

5 - عناوین اختراعات ثبت شده را به شرح زیر ذکر فرمایید. فتوکپی هر یک از گواهی‌های مربوط به اختراعات ثبت شده پیوست شود.

عنوان اختراعنام همکارانشماره ثبتمحل ثبتتاریخ ثبت
     
     
     

 

6- . عنوان کتاب هایی که تاکنون چاپ شده‌است:

 

7- . عنوان مقاله‌هایی که تاکنون چاپ شده‌است.

 

محل امضا

(خلاصه بیوگرافی علمی ضمیمه شود)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد